2007-10-28

Personlig kort tävling hos Scrapbodan

Namntävlingen ÄNTLIGEN klar!


Här är vinnaren av namntävlingen: Johanna!





Melvin ska han heta :) Och här är vinnarkortet:



TACK ALLA ni för eran medverkan och ert engagemang i vårt problem! Det tog tid att bestämma, men nu ÄR han en Melvin!


Ny uppdatering 2007-12-10

Vi har fortfarande inte kommit överens om namn på den lille bebisen och ber att få skjuta upp vinnaren av denna tävling tills 17 / 12 då vi hoppas på att vara färdiga! Vi vill inte heller stressa med namnet pga en tävling.............utan det ska kännas bra för oss! Men jag vill ändå berätta vad som händer här :)



Nu är bebisen här! Han har fortfarande inget namn......................Det betyder inte att ni har gett oss fel förslag utan vi har inte hunnit prata om namn till honom än, men det kommer :)





Född 22 November 2007, och såhär ser han ut ( tillsammans med storasyster):


TACK så jättemycket för ALLA bidrag! Det här var den roligaste tävlingen jag haft :) Jag är jätterörd över alla som har engagerat sig av sin tid att scrappa ett kort åt vår son och hjälpa oss med ett namn! Jag hoppas på att få återkomma den 10 December med facit på denna tävling...............men vi får se om vi är färdiga med att ha bestämt ett namn då!

Härmed utlämnar jag en väldigt personlig korttävling hos Scrapbodan!
Som ni kanske alla vet vid det här laget- så är jag gravid i 9:onde månaden........snart kommer det en bebis! (Scrapbodan fortsätter existera precis som vanligt både fram till bebis och efter bebis kommit)

Vad jag vill att ni ska göra i denna tävling är följande!
Vi vet att det är en kille i magen- Så gör ett kort med en stämplad kille på (kan vara vilket märke som helst)

Välj vilken färg ni vill till kortet! ( Vem har tex sagt att rosa är en tjejfärg, om ni känner för det??)

Dekorera så mycket som möjligt med vad ni vill - men inte så det blir osammanhängande eller plottrigt!

Sen till själva utslagstävlingen: Skriv: Välkommen + ett pojknamn någonstans på kortet så det syns tydligt ( namnet skall vara en del av kortet, så ni kan stansa eller stämpla eller dylikt)

Vi (jag och min man) har nämligen inte kommit på nåt namn åt killen än och behöver hjälp med detta! Så vi önskar ni vill vara med i tävlingen- och den som skickat "rätt" namn , dvs det namn som vi kommer välja till killen ( om ni är flera som tagit samma namn- så tittar vi på kortet och dekorationerna såklart och utser en vinnare efter det! Om ingen tagit rätt namn så lottar vi en vinnare bland alla bidrag!) Någon måste ju vinna

Vinst ett hemligt paket värde 1000:- från Scrapbodan!

Skicka ert bidrag till: scrapbodan@hotmail.com SENAST 20 NOVEMBER!

Skriv önskemål om färg om ni vinner det hemliga paketet i samma mail som ni skickar ert bidrag!) Alla bidrag kommer läggas upp i bloggen allteftersom!!!! Så ni får inspiration och alla kan hänga med i alla förslag som kommer in!

Vinnaren presenteras i Scrapbodans blogg den 10 December! Så vi hunnit bestämma oss för rätt namn och tittat på era kort! ( Vi har fått snitt tid men vill inte lämna ut datum här)

Den som vinner ( ifall ngn har rätt namn) vill jag skickar sitt kort som gåva till bebisen med posten!

Kom igen nu tjejer! Fram med er fantasi på pojknamn och scraplusten! Jag väntar med spänning på era bidrag!!!!

Här nedan kommer alla bidrag upp som har lämnats in , tyvärr så blir en del kort bara 3/4 av bilden (vet ej varför) men jag ser hela kortet hos mig ( ngn som är teknisk som kan hjälpa mig? Jag har nu försökt med alla era tips men tyvärr går det inte att avhjälpa detta problem! Min hjälp blev sjuk istället, så nu laddar jag upp bilderna såhär ändå! Bättre än inget men trist att det blev så! Det är så konstigt bara att inte alla blir så, för de är samma storlek alla!




Timmy & Felix är förslag från Gunilla................tackar tackar :)




Anette tycker Anton blir bra till vår son :) Vi får se.....................



Krumeluran har som förslag Elliot till den lille killen :)


Skberg74 tycker Wiktor blir fint till vår son :)



Sandra ger oss namnförslaget Oliver :)



Helena har gett förslaget Noah :) Vi får väl se..............................




Ska han heta Nils? Anette tycker det.............................:)






Melvin tycker Johanna blir fint till vår pojke :)




Ingela har som förslag att han ska heta Marcus :)




Ska våran son heta Lucas? Anette tycker det :)



Ytterligare Lucas som förslag från Sofia den här gången :)





Anna tycker Kasper blir fint till vår son :)




Jakob är ett namnförslag från Anna :)





Hanne har ett förslag på namn till sonen: Henrik :)

Hjalmar är ett bidrag från Anette :)




Tingeling tror vår son kommer döpas till Felix.....................spännande å se om det blir så:)



Erik är ett förslag på namn från Ann-Sofie :)



Jennie har förslag att vår son ska heta Ebbe :) Kanske det kanske.........



Bastian är ett förslag på namn från Jessica :)



Carola tycker vår son ska heta Abbe...........................:)

Susanne alias Fanny tycker sonen ska heta Viggo..........vem vet :) ??

Rose-Marie tycker vår son ska heta Imre


Ulrika har två namnförslag: Hugo och Anton


Nitsirk tycker sonen ska heta Melker :)


Namnet Noel är ett bidrag från Anncatrin :)


Liselotte tycker vår son ska heta Isac :)


Hugo är ett förslag från Milla :)

Scrapkia lämnar förslaget Theo till vår son :)


Ska vår son heta Fabian? Vi får se :) "Dilorf" tycker det!
Berith tycker vår son ska heta Anton..................... man vet aldrig :)


Här kommer ett förslag från Bim, som tycker vår son ska heta Elias :)


Eva har föreslagit namnet Ludwig till vår son............ :)


Fröken Svår tycker vi ska få en Emil :)
Är det en Arvid som bor i min mage nu? Helena har det som förslag :)


Kada tycker Jesper blir ett bra namn till grabben :)

Lilla Katt tycker också att bebisen ska heta Arvid


En till Arvid! Den här gången är det Mia som tycker vår son ska få det namnet :)


Namnförslaget Isidor kommer från Milo :)


Kevin är ett namn på förslag från Monica :) Vem vet om det blir det.............En till Ludvig ..........spännande å se om det blir en sån :) Bidrag av Petra
SasSa tycker vår son ska heta Elias :)
Bidraget Alvin kommer från Weronica :)

Emelie tycker att vår son ska döpas till Elias :)


Namnet Albin är ett bidrag från Anette :)

24 kommentarer:

. sa...

hej!
Kul tävling du ordnat. Är det ok att lägga upp sitt bidrat i sin blogg också?
Mvh Liselotte

Anonym sa...

Ja absolut får du det!

Anonym sa...

Ser inte att bilden ska vara i nån särskild storlek...eller?

Anonym sa...

Har du fått in mitt kort??

Anonym sa...

Ja jag har fått ditt kort och lägger upp det inatt :)

Anonym sa...

Är lillkillen här? Jag ser att det inte publicerats några kort på ett tag, mitt t.ex. Har full förståelse i så fall ;)

Anonym sa...

är också nyfiken, har lillkillen kommit??? och ser fram emot när alla bidrag finns att beskåda i bloggen

Kram
Katarina

Anonym sa...

Åhhh!!! STORT grattis till lillkillen! Är ju jättenyfiken på vad han kommer att heta! =)
Varmaste lyckönskningarna från mig! =)

Anonym sa...

Va söta de är! Storasyster ser ut att ta stort ansvar för lille lillebror! Kul att få se ett kort på det lille underverket! :)
Ha det gott!!

Anonym sa...

Stort grattis! Njut av varenda ögonblick och hans första jul. =)

kramar

Helena sa...

Grattis!
Vilken liten bjässe...söt som socker dessutom.=)
Ser ut som en Arvid tycker jag.=)
Ha en riktigt mysig advent & jul vännen!
Kram/Helena

Anonym sa...

En sån liten sötloppa!! ;0)
Ebbe var ju ett underbart namnförslag!! Känner nog ingen liten som heter det!! Och kortet var superfint!! :0) Ha en bra dag!
/Christin (kicki_76 på Scrappiz!)

Anonym sa...

Jättegrattis till er lilla kille. Mitt kort finns inte upplagt ännu, så jag vill bara höra så att du fått det.

Hälsningar,
Annica Ahlqvist

Anonym sa...

Grattis Grattis!!
Så mysigt med en bebis. Ta nu vara på de första dagarna och MYS!!

Kram
Maritha / Dilorf

Anonym sa...

M�nga grattis till lillkillen! Det ska bli s� roligt att se vilket namn ni v�ljer om det blir n�got avv alla underbaraf�rslag eller om ni v�ljer n�got helt annat!

M�nga lyck�nskningar fr�n
Ingela olofsson/twister

Anonym sa...

Såklart att ni ska ta den tid ni behöver! =) >Det ska bli jätteskoj att få veta vad lillkillen kommer att heta!

Självklart så tycker ju jag att Isidor är jättevackert och lite annorlunda! =) Inte så många som heter så ju! *s*

Kram Milo

Anonym sa...

Jag önskar dig all lycka till med den nya bebisen.
♥Kram♥
Berith
http://beriths.blogg.se

Anonym sa...

Hoppas allt går bra med bebben, och att ni alla mår bra! =)
Ha en fortsatt fin vecka! =)
Kram Milo

Anonym sa...

Hej, såg ditt meddelande på scrappiz... Jag tycker att ni ska glömma bort alla namn som kommit in i tävlingen och sen bara "känna efter" (kanske lättare sagt än gjort)...
Om det blir ett namn till grabben till julafton eller nyårsafton, spelar ju ingen roll - bara att ni känner att ni hittat namnet med stort N (och nu syftar jag inte på mitt förslag)... Låt det få ta den tid som behövs!

Ha en riktigt God Jul och ha det gott hela familjen, liten som stor!

Mvh
Anncatrin

Anonym sa...

Håller helt klart med föregående skribent! Det är ju ni och sonen som ska leva med namnet resten av livet, och inte vi läsare!!!
jag har inte läst inne på scrappiz, men misstänker hur tankarna går.

Hoppas att ni haft en underbar jul, och att ni får ett riktigt gott nytt år! =)
Kram Milo

Anonym sa...

Välkommen till världen Melvin! :)

Anonym sa...

Välkommen till världen Melvin! :)

Anonym sa...

Grattis till namnvalet och grattis till vinnaren :-)

Och TACK för att vi fick vara med och tävla!!!

Gott nytt år!
Kramiz Kada

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog